Mieszkańcy Rembertowa chcą tunelu pod torami

Adam Kielar    2015-06-20 17:54:47

W piątkowe popołudnie stowarzyszenie Rembertów Bezpośrednio zorganizowało nietypową pikietę na skwerze przy stacji kolejowej Warszawa Rembertów. Aktywiści zbierali podpisy pod wnioskami do Rady Dzielnicy oraz Ratusza ws. budowy tunelu pod torami kolejowymi. Przekonują, że obecnie istniejący przejazd kolejowy powoduje ogromne korki. Działacze RB symbolicznie rozpoczęli też wykopy pod tunel.

Działacze Rembertów Bezpośrednio już przed godziną 16 wystawili stanowisko, na którym można było podpisać się pod tą inicjatywą. Cieszyło się ono całkiem dużym zainteresowaniem mieszkańców. Robert Twardowski ze stowarzyszenia, w charakterystycznym kasku budowlanym i z megafonem ciągle zachęcał przechodniów do podpisania petycji. – Urzędnicy przez 25 lat nie zajęli się tą sprawą! Czas zagonić ich do roboty i my to zrobimy! Zachęcam do podpisywania się pod petycją – nawoływał Twardowski.

Teren, gdzie symbolicznie rozpoczęto wykopy (za pomocą między innymi złotej łopaty, którą stowarzyszenie chce przekazać Hannie Gronkiewicz-Waltz, a także kilofów i łopat) zostało ogrodzone taśmą, a także postawiono przy nim odpowiednią tablicę informacyjną. Można z niej dowiedzieć się, że budowa tunelu ma „pozwolenie społeczne”, wykonawcą są mieszkańcy Rembertowa, a kierownikiem budowy oraz projektantem są znani z serialu „Czterdziestolatek” Roman Maliniak oraz inż. Stefan Karwowski.

Kilku mieszkańców chętnie przyłączyło się od wykopów. – Obok jest sklep metalowy, możecie kupić łopaty i do nas dołączyć – nawoływał Twardowski.

– W Rembertowie chyba nie ma większego problemu niż to, że nie można normalnie przejechać przez tory, gdyż przejazd ten zajmuje czasem 15, 30 a nawet 45 minut – mówił „Polityce Warszawskiej” Twardowski. Spytany, czemu właściwie problem ten nie został rozwiązany, mówił, że z jednej strony dzielnica wskazuje, że „jest to w kompetencji Rady Miasta a Rada Miasta mówi, że póki co inwestuje w ul. Żołnierską”. – Tymczasem my nie chcemy, by do kościoła czy urzędu dzielnicy trzeba było jechać obwodnicą. Chcemy, by dało się tu normalnie funkcjonować podkreślił. - Dzielnica być może ma chęci, by ten tunel zbudować, ale przez 25 lat nic się w tej kwestii nie wydarzyło – podkreślił. Dodał też, że Rada Warszawy zdaje się nie dostrzegać problemu. – Z drugiej strony mamy zapowiedź Hanny Gronkiewicz-Waltz, kiedy to podpisywała zobowiązania wyborcze, że ten tunel zostanie zbudowany. Niestety, póki co nic z tego wyszło. Czekamy nadal ,a le chyba już miarka mieszkańców się przebrała – ocenił Twardowski.

 

Zdaniem działacza RB, w obecnie Rembertów to tak naprawdę dwie dzielnice. – Chcemy zintegrować obydwie części, bo teraz, gdy umawiamy się z przyjaciółmi to ciężko się określić, kiedy będziemy mogli się spotkać przez te korki – mówił Twardowski.

Petycja

W petycji, skierowanej do Ratusza, działacze jednoznacznie wskazują na konieczność budowy tunelu. – Domagamy się jak najszybszej budowy bezkolizyjnego przejazdu przez tory kolejowe w Rembertowie w ciągu ulic Marsa i Chruściela „Montera”. Jest to kwestia priorytetowa z punktu widzenia mieszkańców dzielnicy, a mimo tego – od wielu lat rozwiązanie problemu pozostaje na etapie niespełnionych obietnic władz – czytamy w dokumencie. Działacze RB wskazują na problemy, jakie powoduje przejazd kolejowy. – Brak bezkolizyjnej przeprawy przez tory stoi w sprzeczności z bezpieczeństwem i komfortem mieszkańców: tworzą się kilometrowe korki, które paraliżują komunikację w dzielnicy, pasażerowie transportu publicznego tkwią w pojazdach pomiędzy przystankami. Bardzo niepokojąca jest również kwestia konieczności długiego oczekiwania przy zamkniętym przejeździe przez karetki pogotowia ratunkowego, które najczęściej kierowane są na teren Rembertowa ze Szpitala w Międzylesiu. Nie mają więc możliwości obrania innej, krótszej drogi do pacjenta – piszą. Cały tekst petycji znaleźć można pod tym adresem.

Sporny przejazd kolejowy

***

Trzeba przyznać, że inicjatywa Rembertowa Bezpośrednio jest uzasadniona. Piszący ten tekst, jadąc na tę demonstrację, sam utknął w korku, spowodowanym przez przejazd kolejowy w Rembertowie. Było jeszcze w miarę wcześnie, więc korek (mówiąc względnie) był niewielki. Gdy już wracałem, sięgał on prawie kilometra...

Początek korka przed przejazdem kolejowym w Rembertowie

 

zdjęcia: Polityka Warszawska

Zobacz także:

Mozaika polityczna Rembertowa

Plany swoje, inwestycje swoje

Warszawskie drogi wciąż niebezpieczne

 

 
 
Komentarze do artykułu
Najnowsze w serwisie
Ratusz
2017-08-18 18:54:47
Ponad siedem tysięcy złotych - tyle zapłacą stołeczni urzędnicy za "konsul...
Białołęka
2017-05-25 17:35:54
Już w najbliższą sobotę, z okazji Dnia Matki, odbędzie się Białołęcki B...
Ratusz
2017-05-23 06:17:21
Od 1 czerwca wejdzie w życie nowa taryfa biletowa ZTM. Spadną ceny biletów dw...
Rozmaitości
2017-05-19 06:29:31
Budynek przy plaży obok Stadionu Narodowego (Poniatówce) od czerwca znów będ...
Żoliborz
2017-05-13 17:24:10
W sobotę wreszcie odsłonięty został pomnik Rotmistrza Witolda Pileckiego. W ...
Ratusz
2017-05-12 15:32:28
Ratusz ogłosił w piątek, że od września przedszkola w Warszawie będą bezp...
Mozaika polityczna
2017-05-11 15:54:43
Czwartek przyniósł nowe fakty w sprawie reprywatyzacji. Centralne Biuro Antyko...
Ratusz
2017-05-09 19:56:17
Stowarzyszenie Republikanie opublikowało na swoich stronach Mapę Wydatków War...
Ratusz
2017-05-08 19:46:51
Władze Warszawy chcą zachęcić do udziału w tworzeniu miejskiej zieleni. Zap...
Mozaika polityczna
2017-04-10 17:54:32
Głośno dyskutowanym tematem w poniedziałkowej dyskusji o sprawach politycznyc...