Narzekaj i zmieniaj Warszawę – czyli nowa kampania Ratusza

Karolina Wiśniewska    2014-01-15 14:31:51

Od uruchomienia warszawskiego „call center” minęło dwa miesiące. Czas zatem na pierwsze podsumowania i zmiany. Na dobry początek, zgodnie z zeszłorocznymi zapowiedziami stołeczny Ratusz rozpoczyna informacyjno-promocyjną kampanię. Nowe plakaty, billboardy i przede wszystkim nowe hasło: "Narzekaj. Zmieńmy Warszawę. Razem."

Źródło: um.warszawa.pl

Celem nowej kampanii ma być rozpowszechnienie kontaktowej linii 19 115. Ważne jest, aby korzystało z niej jak najwięcej warszawiaków (i nie tylko), którzy potem będą mogli zwracać swoje uwagi na temat dalszego funkcjonowania stolicy. Ratusz chce na bieżąco udoskonalać centrum komunikacji z mieszkańcami, a do tego niewątpliwie potrzebuje ich opinii. Do tej pory linia cieszy się niemałym zainteresowaniem. Ogółem wpłynęło ponad 54 tys. zgłoszeń, w tym 7,8 tys. interwencji.

Szukając sposobu na promocję linii 19 115 Urząd Miasta postanowił wykorzystać to, co zdaje się Polacy lubią najbardziej. Mowa oczywiście o... narzekaniu, do którego bezpośrednio odnosi się główne hasło nowej kampanii: NARZEKAJ. ZMIEŃMY WARSZAWĘ. RAZEM. Skąd taki pomysł? - Chcemy, żeby Warszawa była pierwszym miastem w Polsce, w którym to narzekanie możemy wykorzystać do zmian na lepszemówi Jarosław Jóźwiak, dyrektor Centrum Komunikacji z Mieszkańcami w Ratuszu.- Mam nadzieję, że w ten sposób zwrócimy uwagę mieszkańców. Narzekaj, czyli zgłoś problem, a my go rozwiążemy. Powiedz nam, co trzeba zmienić, jak chciałbyś, żeby wyglądało twoje miasto - dodaje. Już wkrótce kampania ma przybrać na sile. Oprócz hasła i billboardów pojawią się także nowe ulotki, spoty, reklamy w prasie, radiu i Internecie.

Wszelkie uwagi oraz propozycję zmian w funkcjonowaniu miasta można składać już dziś. Jednym ze sposobów jest naturalnie wykorzystanie numeru 19 115, innym zaś zgłoszenie swojej sugestii przez Internet. W tym celu działa specjalna strona: Zmień Warszawę – warszawa19115.pl. Dzięki niej mieszkańcy mogą wysłać wiadomość do centrum komunikacji, w której zgłoszą dowolną informację albo wybrać odpowiednią kategorię i zgodnie z instrukcją złożyć bardziej skonkretyzowane zawiadomienie.

Źródło: warszawa19115.pl

Centrum komunikacji z mieszkańcami to nie tylko telefon i strona internetowa, ale także mobilna aplikacja, czat i mail. Zgodnie z informacjami podanymi przez UM, mieszkańcy zdecydowanie najczęściej decydują się na numer telefonu 19115 (47,7 tys.). Na drugim miejscu jest aplikacja mobilna (1,7 tys.), następnie zgłoszenia poprzez portal warszawa19115.pl (1,7 tys.). Chat i mail wykorzystuje się niezwykle rzadko. Większość zgłaszanych sprawy dotyczy komunikacji miejskiej, dróg, infrastruktury i śmieci. Twórcy projektu na każdym kroku podkreślają szereg jego zalet. Po pierwsze, wyraźnie zaznaczają, iż zgłaszać można wszystko – dziurę w drodze, zniszczoną ławkę w parku, zalaną studzienkę, itp. Zwracają uwagę również na dostępność 24h/7, wygodę , oszczędność czasu i stały monitoring realizacji zgłoszenia. Sami mieszkańcy – jak zawsze – prezentują różne opinie. Część z nich (do których dołączam się również ja – wielokrotnie z linii 19 115 korzystająca) nie mają żadnych zastrzeżeń. Inni zaś skarżą się m.in. na długie oczekiwanie na rozmowę z konsultantem czy też brak reakcji na interwencję. - Parokrotnie zgłaszałem problemy przez 19115. Zawsze dostawałem maila, że sprawa dostała status „zamknięta”. Oczywiście nigdy nie była załatwiona - czytamy na jednym z forum internetowych.

Być może nowa kampania sprawi, że uda się uniknąć tego typu opinii. Sam pomysł na nią zdaje się być dość nietypowy. Zachęcając do korzystania z centrum może warto byłoby odnieść się do bardziej pozytywnych uczuć niż narzekanie. Chociaż z drugiej strony, jeśli Polacy tak to lubią...

Efekty i trafność przekazu Ratusza ocenimy już niebawem. 

 

ZOBACZ TAKŻE:

Warszawiaku, masz problem? Dzwoń do Ratusza! 

Wygrali aktywiści

Kup sobie radnego

 
 
Komentarze do artykułu
Najnowsze w serwisie
Ratusz
2017-08-18 18:54:47
Ponad siedem tysięcy złotych - tyle zapłacą stołeczni urzędnicy za "konsul...
Białołęka
2017-05-25 17:35:54
Już w najbliższą sobotę, z okazji Dnia Matki, odbędzie się Białołęcki B...
Ratusz
2017-05-23 06:17:21
Od 1 czerwca wejdzie w życie nowa taryfa biletowa ZTM. Spadną ceny biletów dw...
Rozmaitości
2017-05-19 06:29:31
Budynek przy plaży obok Stadionu Narodowego (Poniatówce) od czerwca znów będ...
Żoliborz
2017-05-13 17:24:10
W sobotę wreszcie odsłonięty został pomnik Rotmistrza Witolda Pileckiego. W ...
Ratusz
2017-05-12 15:32:28
Ratusz ogłosił w piątek, że od września przedszkola w Warszawie będą bezp...
Mozaika polityczna
2017-05-11 15:54:43
Czwartek przyniósł nowe fakty w sprawie reprywatyzacji. Centralne Biuro Antyko...
Ratusz
2017-05-09 19:56:17
Stowarzyszenie Republikanie opublikowało na swoich stronach Mapę Wydatków War...
Ratusz
2017-05-08 19:46:51
Władze Warszawy chcą zachęcić do udziału w tworzeniu miejskiej zieleni. Zap...
Mozaika polityczna
2017-04-10 17:54:32
Głośno dyskutowanym tematem w poniedziałkowej dyskusji o sprawach politycznyc...